|
|
|
Kia Lotos Cup - czwarte
otwarcie
dodano: 21.04.2009
Już za niespełna 3 tygodnie na torze Hungaroring odbędzie się pierwsza tegoroczna runda wyścigów markowych Kia LOTOS Cup. Kierowcy w samochodach Kia Picanto i Kia cee`d rozpoczną rywalizację o tytuły mistrzowskie i zwycięstwa w pucharach Picanto LOTOS Cup i cee`d LOTOS Cup. Wbrew dotychczasowej praktyce markowe wyścigi w czwartym sezonie zamiast zamierać, dynamicznie się rozwijają. Po raz czwarty na torach pojawią się najmniejsze wyścigówki – Kia
Picanto, a po raz drugi w barwnym korowodzie przemykać będą Kia
pro_cee`dy. Zapowiada się arcyciekawy, widowiskowy i bogaty w wydarzenia serial.
Zespół ludzi pracujących przy organizacji tego sportowego przedsięwzięcia dokłada starań, aby tegoroczne zmagania były ciekawsze niż w latach ubiegłych, a rywalizacja na torach przynosiła jeszcze więcej emocji kibicom i sportowej satysfakcji uczestnikom. W bieżącym sezonie wyzwaniem jest nie tyle przeprowadzenie kolejnych wyścigów, ile pokonywanie niezależnych od organizatorów barier i przeszkód, głównie natury finansowej. Już w poprzednich sezonach twórcy markowych pucharów Kia LOTOS Cup pokazali, że ambicji i determinacji im nie brakuje. Rozpoczynający się sezon jest wielkim wyzwaniem do którego wszyscy przystępują z przekonaniem, że wspólnym zaangażowaniem i pracą uda się stworzyć najciekawszy cykl zmagań w krajowych sportach samochodowych.
Prestiżowa rywalizacja o tytuły mistrzów Polski i cenne nagrody rzeczowe lub finansowe odbywa się dzięki wsparciu sponsorów i pomocy mediów. W obecnej sytuacji niepewności na rynkach finansowych fakt ten należy szczególnie docenić. Wielkie przedsięwzięcie logistyczne i organizacyjne pod nazwą Kia LOTOS Cup nie byłoby możliwe bez udziału sponsorów: LOTOS
Oil, Dynamic, Pirelli i Alcar.
Rozgrywki objęte zostały patronatem medialnym tygodnika Motor i miesięcznika Auto
Moto. Regularne relacje ukazywać się będą w portalu Onet.pl oraz stacjach TVN Turbo i Sportklub dzięki czemu liczne grono kibiców będzie mogło niemal na bieżąco śledzić wydarzenia z kolejnych odsłon rywalizacji o markowe puchary w samochodach Kia cee`d i Kia
Picanto.
W tegorocznej edycji obowiązują niemal identyczne regulaminy techniczne i sportowe, jak w latach ubiegłych. W końcowej klasyfikacji liczyć się będą rezultaty wszystkich rund, w sezonie rozegranych zostanie 12 wyścigów, po dwa w każdej rundzie.
Kalendarz wyścigowy Kia LOTOS Cup 2009:
8-10.05.2009 Hungaroring, Węgry
29-31.05.2009 Poznań
19.-21.6.2009 Hockenheim, Niemcy
7-9.08.2009 Most, Czechy
11-13.09.2009 Poznań
16-18.10.2009 Brno, Czechy
Rywalizacja o tytuły mistrzów Polski w markowych wyścigach cee`d LOTOS Cup i Picanto LOTOS Cup z roku na rok staje się coraz bardziej międzynarodowa. W bieżącym sezonie tylko dwie rundy rozegrane zostaną na jedynym polskim torze wyścigowym, pozostałe na obiektach zagranicznych. Inauguracyjne wyścigi, podobnie jak w dwu poprzednich sezonach odbędą się na Węgrzech na słynnym
Hungaroringu. Dwukrotnie zawodnicy startować będą na torach dających szansę zdobywania całkowicie nowych doświadczeń i umiejętności. W czerwcu barwny korowód Kii pojawi się na torze Hockenheim a dwa miesiące później w Moście. Zakończenie rozgrywek odbędzie się, tak jak w roku ubiegłym, na torze w Brnie.
Zawodnicy do walki staną w znanych z poprzednich sezonów samochodach. Rywalizacja odbywać się będzie w autach seryjnych zmodyfikowanych według specyfikacji określonej w regulaminie technicznym cyklu wyścigów:
Specyfikacja samochodu przygotowanego do cee'd LOTOS Cup
- Kia pro_cee'd, nadwozie 3 - drzwiowe
- silnik benzynowy o poj. 1975 ccm, czterocylindrowy, z dwoma wałkami rozrządu i systemem zmiennych faz rozrządu CVVT
- maksymalna moc 143 KM przy 6.000 obr./min., maksymalny moment obrotowy 186,3 Nm przy 4.600
obr./min. (samochód seryjny)
- modyfikacje sterownika silnika
- klatka bezpieczeństwa homologowana, Ireco Motorsport
- homologowane otuliny na klatkę bezpieczeństwa, BSCI
- fotel sportowy homologowany FIA z "uszami", wraz z mocowaniami, Momo Daytona
- 6-cio punktowe, homologowane FIA, pasy bezpieczeństwa, Schroth Profi III-6
- kierownica sportowa z mocowaniem, Momo model 08
- gaśnica 2 kg
- siatka ochronna po stronie kierowcy, Schroth
- nakładki na pedały, Momo
- folia zabezpieczająca na szyby - zapinki zabezpieczające pokrywę silnika oraz bagażnika przed otwarciem
- wyłącznik prądu
- ucha holownicze, przód i tył
- modyfikacje tapicerki drzwi i elementów wnętrza samochodu
- usunięcie elementów plastikowych, osłon i wygłuszeń
- modyfikacja układu wydechowego (samochód jest wyposażony w katalizator)
- plastikowe elementy zastępujące przednie reflektory
- zawieszenie - amortyzatory Bilstein, sprężyny H&R
- felgi aluminiowe 7.5" x 17", Alcar Dotz Daytona
- opony Pirelli P Zero Corsa 205/50ZR17
- sportowe klocki hamulcowe Carbone Lorraine
- plombowanie elementów samochodu
Specyfikacja samochodu przygotowanego do Picanto LOTOS Cup
- silnik o pojemności 999 ccm, 4- cylindrowy, 12- zaworowy
- maksymalna moc - ok. 67 KM, maksymalny moment
obr. - powyżej 100 Nm
- modyfikacja sterownika silnika: V-Tech
- klatka bezpieczeństwa, zgodna z załącznikiem „J” MKS
FIA: Ireco Motorsport / Power B Sport Service
- homologowane otuliny na klatkę bezpieczeństwa: Sparco
- kierownica sportowa: Toora
- mocowanie kierownicy
- fotel sportowy: Toora
- 6-cio punktowe pasy bezpieczeństwa: Toora
- siatka zabezpieczająca dla kierowcy: Toora
- nakładki na pedały: Toora
- zapinki zabezpieczające pokrywę silnika oraz bagażnika: Toora
- ucho holownicze przód i tył: V-Tech
- plastikowe elementy zastępujące przednie reflektory: V-Tech
- gaśnica 2 kg
- modyfikacje tapicerki drzwi: Ireco Motorsport
- wyłącznik prądu: V-Tech
- bezbarwna antyodpryskowa folia na szyby: V-Tech
- modyfikacja układu dolotowego powietrza: V-Tech
- modyfikacja układu wydechowego: V-Tech
- modyfikacja zawieszenia silnika: V-Tech
- felgi aluminiowe: Dotz Imola 6x14
- opony: Pirelli P6000, 175/60 R14
- klocki hamulcowe: Carbone Lorraine
- sprężyny zawieszenia, przód i tył: Eibach
- amortyzatory zawieszenia, przód i tył: Bilstein
Numery startowe na sezon 2009 przyznawane są na podstawie klasyfikacji sezonu 2008, nowi zawodnicy otrzymają kolejne numery. Przed pierwszą rundą udział w wyścigach cee`d LOTOS Cup zadeklarowało 22 kierowców, w tej stawce jest jedna pani. W Picanto do rywalizacji stanie około 30 kierowców, w tym trzy panie. Punktacja zostaje utrzymana taka sama, jak w latach ubiegłych. Za zwycięstwo przyznawanych będzie 50 punktów, za drugie miejsce 45, trzecie 42, kolejne pozycje punktowane będą odpowiednio 40, 38, 36 i tak dalej, za każdą kolejną pozycję o dwa punkty mniej, natomiast kierowcy zajmujący miejsca od 17. do 30. będą otrzymywać o jeden punkt mniej. Najlepsi kierowcy kolejnych wyścigów za miejsca od 1. do 15. otrzymywać będą nagrody finansowe, zwycięzcy obu pucharów otrzymają samochody – w cee’d LOTOS Cup przewidziano z I miejsce - samochód KIA cee’d, za II miejsce - 30 tys. złotych lub nagroda rzeczowa o takiej wartości i za III miejsce - 15 tys. złotych lub nagroda rzeczowa o takiej wartości, w Picanto LOTOS Cup również finansowo nagradzani będą kierowcy zajmujący miejsca od 1. do 15., a najlepsi w końcowej klasyfikacji otrzymają za I miejsce – samochód KIA
Picanto, za II miejsce – 20 tys. złotych lub nagrodę rzeczową o takiej wartości i za III miejsce – 10 tys. złotych lub nagrodę rzeczową o takiej wartości.
W poprzednich sezonach zawodnicy pokazywali, iż woli walki, ambicji i sportowej pasji im nie brakuje. W czwartym sezonie rozgrywek możemy oczekiwać, iż kolejne wyścigi będą przynosiły jeszcze większe emocje, niż w latach ubiegłych. Coraz wyższe umiejętności poszczególnych kierowców, nowe tory i wielki prestiż obu seriali wyścigowych daje nadzieję, że sportowe zmagania będą bardzo wyrównane i interesujące.
Przed pierwszą rundą wyścigów z cyklu Kia LOTOS Cup Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska powiedział:
- Przystępujemy do czwartej edycji wyścigowych pucharów firmowanych przez markę KIA w szczególnie trudnej sytuacji kryzysu gospodarczego. Zawirowanie na rynkach finansowych i nieuzasadnione sytuacją ekonomiczną zmiany kursów walut sprawiają, że kontynuacja naszego sportowego przedsięwzięcia wymaga wielkiej determinacji i znacznie większego wysiłku niż poprzednie edycje. Uznaliśmy, że dotychczasowe sukcesy serii wyścigów Kia LOTOS Cup i wielkie nadzieje, jakie wiążą z tą rywalizacją zawodnicy stanowią dla nas zobowiązanie do kontynuacji przedsięwzięcia. Pomimo trudności jedziemy dalej, i wbrew kryzysowi, jedziemy szybciej.
|
|