Kia oficjalnym sponsorem narodowych rozgrywek UEFA EUROTOP do roku 2017
dodano: 08.03.2010

Grono oficjalnych sponsorów rozgrywek piłkarskich UEFA EURO 2012™ oraz UEFA EURO 2016™ powiększyło się o firmę Kia Motors Corporation.
Strategiczne porozumienie z UEFA w zakresie przedłużenia sponsoringu europejskich mistrzostw w piłce nożnej UEFA na lata 2012 i 2016 zostało zawarte w seulskiej siedzibie Kia Motors. Ze strony koreańskiej umowę podpisał Hyoung-Keun Lee, prezes Kia Motors Corporation a ze strony UEFA – prezydent tej organizacji, Michel Platini. 
„Przedłużenie umowy o sponsoringu z Hyundai-Kia Automotive Group, jedną z najbardziej obiecujących firm światowych napawa nas prawdziwym zadowoleniem. Będziemy gorąco kibicować Kia w jej działaniach na rzecz popularyzacji marki poprzez sponsoring rozgrywek futbolowych.” – stwierdził Michel Platini.

Mistrzostwa UEFA, najbardziej prestiżowy turniej futbolowy w Europie, rozgrywane są co cztery lata w czterech grupach po cztery drużyny z 16 krajów Europy. Współgospodarzami UEFA EURO 2012™ wybrane zostały – Polska i Ukraina. 
W finałowym turnieju UEFA EURO 2016™ udział brać będą 24 kraje – wobec 16 w roku 2012. Swe kandydatury jako gospodarze mistrzostw 2016 roku zgłosiły już Francja, Włochy i Turcja.

Początek oficjalnego sponsoringu FIFA przez Kia datuje się od roku 2007 i obejmuje obecnie mistrzostwa świata FIFA 2010 World Cup. Już w ramach UEFA EURO 2008™ Kia należała do grona Partnerów EUROTOPu UEFA, tak więc nowe porozumienie z tą organizacją niejako przypieczętowuje pozycję Kia jako jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek w sporcie futbolowym.

Zgodnie z podpisaną umową – Kia otrzymuje najważniejsze prawa sponsorskie na wszystkich imprezach UEFA EURO, w tym prawo wykorzystywania logotypów, emblematów i firmowego oznakowania na stadionach piłkarskich. Samochody użytkowane na potrzeby obu edycji mistrzostw UEFA EURO pochodzić będą z „młodej duchem” gamy pojazdów marki Kia. 

W obliczu przewidywanej widowni 700 milionów osób w samej tylko Europie oraz spodziewanego zainteresowania publiczności w skali globalnej – korzyści z partnerstwa EUROTOPu UEFA dla Kia wydają się być wprost fantastyczne. 
Mistrzostwa piłkarskie UEFA 2008 pokazywane były w 200 krajach świata, a łączna liczba oglądających sięgała 6,5 mld osób. Ponad milion osób kibicowało meczom na stadionach sportowych. 

„Jako oficjalny sponsor EUROTOPu UEFA, Kia dołoży wszelkich starań, aby spotkania narodowych drużyn w ramach UEFA przebiegały w jak najlepszej atmosferze.” – powiedział z okazji podpisania nowego porozumienia Mong-Koo Chung, szef Hyundai-Kia Automotive Group – „Nasze zaangażowanie i wsparcie dla UEFA będzie istotnym czynnikiem podnoszenia rozpoznawalności marki Kia i umacniania jej pozycji jako firmy o zasięgu światowym.”