Data: 01.08.2012
Autor: Kia Motors Polska
|
|
Kia zdobywa trzy nagrody za design w konkursie
Automotive Brand Contest 2012
- Nowa Kia cee’d wyróżniona za design nadwozia i wystrój
wnętrza
- Kia GT zwycięża w kategorii samochodów koncepcyjnych
- Uroczystość wręczenia nagród 27 września podczas
Paryskiego Salonu Samochodowego
Trzy nagrody za design dla Kia w konkursie Automotive Brand
Contest 2012 to kolejny sukces teamu projektantów tej znanej
koreańskiej marki, kierowanego przez Głównego Stylistę (CDO)
Petera Schreyera.
Nowa Kia cee’d, wprowadzona na rynek w czerwcu 2012 triumfowała
w kategorii designu nadwozia, otrzymując jednocześnie honorowe
wyróżnienie za wyjątkową innowacyjność aranżacji i
wystroju wnętrza.
Ponadto, werdyktem jury, zwycięstwo w kategorii samochodów
koncepcyjnych odniósł sportowy sedan z napędem na koła tylne
Kia GT, którego światowa premiera odbyła się we wrześniu
2011 podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie.
Zorganizowany po raz pierwszy w roku 2011 Automotive Brand
Contest stał się imprezą cenioną w skali międzynarodowej.
Konkurs jest otwarty dla producentów samochodów, dostawców części
zamiennych oraz firm oferujących usługi projektowe i
komunikacyjne dla przemysłu motoryzacyjnego. Nagrody
przyznawane są w 16 kategoriach, m.in. designu samochodów, części
zamiennych i akcesoriów, osiągnięć technologicznych,
cyfryzacji, brandingu a także organizacji eventów specjalnych.
Tegoroczni dwaj laureaci nagród to modele kluczowe dla marki
Kia. Druga generacja samochodu cee’d, europejskiego
bestsellera Kia odznacza się stylizacją charakterystyczną dla
sportowego coupé przy obszerności wnętrza i funkcjonalności
pięciodrzwiowego hatchbacka. Ekskluzywność designu podkreślają
chromowane obramowania okien bocznych oraz muskularne przetłoczenia
pokrywy komory silnika. Całości dopełnia ergonomiczny,
zorientowany na kierowcę kokpit i wyrafinowany wystrój wnętrza
oraz wiodąca w branży motoryzacyjnej − 7-letnia
gwarancja producenta.
Inspirowana samochodami typu „grand tourer” z lat 1970
stylizacja Kii GT z kolei − łączy atletyczne proporcje
karoserii z wyszukanym wnętrzem dla czterech osób, uchylając
rąbka tajemnicy przyszłej filozofii stylistycznej Kia.
Uroczystość wręczenia nagród przyznanych w konkursie
Automotive Brand Contest 2012 odbędzie się w czasie Wieczoru
Designerów 27 września br. (pierwszy dzień prasowy) na
tegorocznym salonie Mondial de l’Automobile w Paryżu.
Pierwsze wyróżnienia z tej serii koncern Kia otrzymał w
inauguracyjnej, ubiegłorocznej edycji Automotive Brand Contest:
oprócz laurów Best of the Best w kategorii brand design,
nagrody za design nadwozia przypadły samochodom Kia Sportage,
Rio i Optima.
Automotive Brand Contest organizowany jest przez Niemiecki
Instytut Wzornictwa Przemysłowego (Rat für Formgebung), który
powstał w 1953 roku z inicjatywy parlamentu federalnego, a dziś
należy do najważniejszych światowych ośrodków wymiany
informacji i wiedzy oraz komunikacji na polu wzornictwa przemysłowego.
Wśród członków Instytutu znajdują się przedstawiciele 170
wiodących firm w skali międzynarodowej. W ramach swej działalności
Rat für Formgebung przyznaje także najważniejsze oficjalne
wyróżnienie krajowe w dziedzinie wzornictwa przemysłowego „Designpreis
Deutschland”.
|