Media | Materiały dla prasy

Informacje prasowe

Data: 03.10.2012
Autor: Kia Motors Polska

Kia Motors w rankingu 100 Best Global Brands

Kia Motors po raz pierwszy znalazła się na liście zestawienia 100 najlepszych i największych marek na świecie Best Global Brands, przygotowanego przez prestiżową firmę doradczą agencję Interbrand Zintzmeyer & Lux. Wartość marki Kia szacowana jest na USD 4,1 mld, co daje jej 87 pozycję w zestawieniu.

W ciągu ostatniego roku wartość marki Kia zwiększyła się aż o 50%, co znacząco przewyższa średnie tempo wzrostu atrakcyjności brandów z branży motoryzacyjnej na poziomie 11% rok do roku. 

Kia Motors jest obecnie najszybciej rozwijającym się koncernem motoryzacyjnym na świecie, co odzwierciedla nie tylko zwiększenie wartości marki, ale przede wszystkim doskonałe wyniki. W ciągu trzech ostatnich lat rok do roku koncern odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży. W latach 2008-2011 roczna globalna sprzedaż Kia wzrosła o 81% do prawie 2,5 mln samochodów.



„Awans do rankingu Top 100 Best Global Brands jest najlepszym potwierdzeniem naszego silnego zaangażowania w konsekwentny rozwój marki Kia oraz związanych z nią pozytywnych doświadczeń. To również najlepszy dowód, że pozostając wiernym sobie i wyznawanym od samego początku wartościom, młoda dynamiczna marka jaką jest Kia osiągnęła tak wiele” – powiedziała Claire Chai, wiceprezes ds. marketingu Kia Motors Corporation.

Poza intensywnymi działaniami w zakresie rozwoju produktu, Kia prowadzi serię kampanii marketingowych o szerokim zasięgu, które wpływają na wzrost wartości marki. Zaangażowanie w wydarzenia sportowe, takie jak Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej FIFA, turniej Australian Open czy Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2012 to tylko niektóre inicjatywy, jakie podejmuje. Ponadto, do interakcji z klientami koncern aktywnie wykorzystuje nowe kanały komunikacji, jak media społecznościowe czy innowacyjne spoty reklamowe Kia Soul z kochającymi muzykę chomikami.

Zestawienie Best Global Brands 2012 zostało opracowane na podstawie szczegółowej analizy wartości rynkowej i wyników finansowych firmy, atrakcyjności marki w oczach konsumentów oraz jej udziału w generowaniu zysków.