Data: 03.10.2012
Autor: Kia Motors Polska
|
|
Kia Motors w rankingu 100 Best Global Brands
Kia Motors po raz pierwszy znalazła się na liście
zestawienia 100 najlepszych i największych marek na świecie
Best Global Brands, przygotowanego przez prestiżową firmę
doradczą agencję Interbrand Zintzmeyer & Lux. Wartość
marki Kia szacowana jest na USD 4,1 mld, co daje jej 87 pozycję
w zestawieniu.
W ciągu ostatniego roku wartość marki Kia zwiększyła się aż
o 50%, co znacząco przewyższa średnie tempo wzrostu
atrakcyjności brandów z branży motoryzacyjnej na poziomie 11%
rok do roku.
Kia Motors jest obecnie najszybciej rozwijającym się koncernem
motoryzacyjnym na świecie, co odzwierciedla nie tylko zwiększenie
wartości marki, ale przede wszystkim doskonałe wyniki. W ciągu
trzech ostatnich lat rok do roku koncern odnotował dwucyfrowy
wzrost sprzedaży. W latach 2008-2011 roczna globalna sprzedaż
Kia wzrosła o 81% do prawie 2,5 mln samochodów.
„Awans do rankingu Top 100 Best Global Brands jest
najlepszym potwierdzeniem naszego silnego zaangażowania w
konsekwentny rozwój marki Kia oraz związanych z nią
pozytywnych doświadczeń. To również najlepszy dowód, że
pozostając wiernym sobie i wyznawanym od samego początku wartościom,
młoda dynamiczna marka jaką jest Kia osiągnęła tak wiele”
– powiedziała Claire Chai, wiceprezes ds. marketingu Kia
Motors Corporation.
Poza intensywnymi działaniami w zakresie rozwoju produktu, Kia
prowadzi serię kampanii marketingowych o szerokim zasięgu, które
wpływają na wzrost wartości marki. Zaangażowanie w
wydarzenia sportowe, takie jak Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej
FIFA, turniej Australian Open czy Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej
2012 to tylko niektóre inicjatywy, jakie podejmuje. Ponadto, do
interakcji z klientami koncern aktywnie wykorzystuje nowe kanały
komunikacji, jak media społecznościowe czy innowacyjne spoty
reklamowe Kia Soul z kochającymi muzykę chomikami.
Zestawienie Best Global Brands 2012 zostało opracowane na
podstawie szczegółowej analizy wartości rynkowej i wyników
finansowych firmy, atrakcyjności marki w oczach konsumentów
oraz jej udziału w generowaniu zysków.
|