Media | Materiały dla prasy

Informacje prasowe

Data: 10.09.2013
Autor: Kia Motors Polska

Nowa Kia Soul MY 2014, wdzięczny SUV klasy kompaktowej

Pokazany dziś po raz pierwszy nowy SUV klasy kompaktowej Kia Soul wejdzie do sprzedaży na rynkach Starego Kontynentu w przyszłym roku. Inspiracją dla nowego „wygładzonego” wyglądu nadwozia był koncept Kia Track’ster 2012.



Design
Choć jest to nowy model Kii Soul, nie otrzymał on ‘w spadku’ żadnego z paneli karoseryjnych poprzednika. Zmieniony jest także wystrój wnętrza. Kia Soul 2014 z całym wdziękiem prezentuje nieco wyniosłą sylwetkę, zdecydowane krawędzie nadkoli, „panoramiczny” pas okien otaczających kabinę pasażerską i wysoko zabudowane światła tylne oraz budzącą zaufanie wysokość zawieszenia – a więc klasyczne elementy designu, stanowiące o jej nieomylnej rozpoznawalności. 
„Soul zaskarbił sobie swoistą lojalność klientów Kia, stąd też nowy model zachowuje wierność wobec oryginalnego, ikonicznego designu tego auta. Obok designu naszym celem była lepsza dynamika jazdy, jakość wystroju kabiny oraz dodatkowe wyposażenie, zwiększające atrakcyjność, wartość i prestiż Soul’a dla klienta” – powiedział Benny Oeyen, wiceprezes ds. marketingu i planowania produktu Kia Motors Europe. 
„Zachować wyjątkowość Soul’a, zmieniając go na lepsze było poważnym wyzwaniem dla naszego studia designu w Kalifornii oraz konstruktorów w Korei, stąd wiele elementów Track’stera 2012 można ujrzeć dzisiaj w nowym Soul’u. Utrzymując ikoniczny design z elementami współczesnej stylizacji, Kia Soul 2014 ma szansę wzbudzić jeszcze większe zainteresowanie publiczności.” – dodał Benny Oeyen. 
Zewnętrzne podobieństwa pomiędzy nowym Soul’em a Track’sterem nie pozostawiają wątpliwości. Wielki trapezoidalny wlot powietrza z przodu w otoczeniu nisko zabudowanych lamp przeciwmgielnych to ewidentne zapożyczenie z koncepcji 2012. Podobnie jak w Track’sterze, powyżej widnieje markowy grill Kii, nieco tylko zmodyfikowany zgodnie z zasadami symboliki modelowej.



Podwozie i zespół napędowy Soula 2014
Podstawową zmianą konstrukcyjną w restylizowanym SUVie klasy kompaktowej jest zastosowanie platformy opartej na płycie podłogowej najnowszej Kii cee’d. 
Nowa skorupa nadwozia, wykonana w 66% ze stali o dużej wytrzymałości lub nadwytrzymałej, otrzymała wzmocnienia połączeń przegrody czołowej, pomiędzy słupkami C oraz mocowań słupków B. W porównaniu z modelem schodzącym sztywność skrętna karoserii wzrosła o 29%, a dzięki zastosowaniu stali nadwytrzymałej słupki przednie A są węższe o 20%, polepszając tym samym widoczność do przodu. 
Przednie zawieszenie na kolumnach MacPherson montowane jest teraz do ramy pomocniczej z czterema tulejami (w Soul’u I generacji tulei nie było), co pozwala lepiej izolować kabinę od drgań mechanicznych i minimalizować wpływ wstrząsów drogowych. Przesunięta w przód przekładnia kierownicza daje lepsze wyczucie położenia kół i ogranicza drgania odczuwalne na kierownicy. Z tyłu zastosowano dłuższe, ustawione pionowo amortyzatory, co pozwala zwiększyć skok zawieszenia i tłumienie wstrząsów pod kątem wyższego komfortu jazdy.
Większa sztywność karoserii w parze z modyfikacją zawieszenia to sposób na wyższą dynamikę i dalsze wyrafinowanie komfortu jazdy.
Nabywca nowej Kii Soul będzie miał do wyboru silniki: benzynowy 1.6 GDI oraz wysokoprężny CRDi w najnowszych wersjach rozwojowych, skojarzone z sześciostopniowymi manualnymi lub automatycznymi skrzyniami przekładniowymi. 
Kia Soul 2014 ma nieznacznie większe wymiary od swego poprzednika. Długość całkowita wzrosła o 20 mm (do 4140 mm), podobnie jak rozstaw osi, który zwiększył się do 2570 mm. Nowy Soul jest ponadto szerszy o 15 mm (1800 mm) i niższy o 17 mm (1593mm) , co pozwala poszerzyć walory praktyczne samochodu. Otwór klapy tylnej powiększył się o 60 mm, łatwiejszy jest więc dostęp do bagażnika, którego pojemność wzrosła o 4%.



Wyższy standard wnętrza
Kierowca i pasażerowie nowego Soul’a docenią znacząco wyższy komfort ogólny kabiny, jakościowe materiały wykończeniowe i jej znacząco lepsze wyciszenie; w stosunku do modelu poprzedniego, poziom głośności w kabinie pasażerskiej spadł o rząd trzech decybeli.
Przestrzeń pasażerska jest teraz obszerniejsza, za sprawą wzrostu przestrzeni na nogi (o 20 mm), przestrzeni na głowę (o 5 mm) i szerokości na poziomie ramion (o 7,5 mm). Aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie, wysokość progów została zmniejszona o 5 mm, także niżej o 12 mm zamontowane są przednie i tylne biodrowe punkty mocowania pasów bezpieczeństwa. 
Wybór kolorystyki wnętrza obejmuje jednolite lub dwutonowe kombinacje kolorystyczne czarnej, brązowej lub szarej tapicerki materiałowej albo skórzanej. Błękitne, czerwone lub jaskrawo-pomarańczowe akcenty wystroju dostępne są wraz z nowymi pakietami wyposażenia.



Specyfikacja i wyposażenie klasy Premium
Z myślą o podniesieniu satysfakcji z użytkowania, Kia Soul 2014 dostępna będzie w Europie z szeregiem nowych elementów wyposażenia klasy Premium (w zależności od wersji modelowej). Są to m.in.: przednie światła LED do jazdy dziennej (DRL) i tylne „aureolowe” światła LED, reflektory ksenonowe, system bezkluczykowej aktywacji pojazdu i przycisk start/stop silnika na desce rozdzielczej (push-button engine start/stop), klimatyzacja automatyczna, skórzana tapicerka siedzeń, elektrycznie podgrzewane i wentylowane fotele przednie i elektrycznie podgrzewanie siedzeń tylnych, panoramiczne okno dachowe oraz elektrycznie składane lusterka zewnętrzne. W najbliższej przyszłości dostępne będą zaawansowane systemy łączności bezprzewodowej oraz w opcji wyposażenia – nagłośnienie marki Infinity, zaprojektowane specjalnie pod kątem własności akustycznych kabiny Kii Soul.
Dla nowego Soul’a 2014 przewidziano również elementy typowe dla samochodu wyższej klasy: system zmiany świateł drogowych na mijania High Beam Assist (europejska nowość w samochodzie marki Kia), Smart Parking System – z funkcją parkowania równoległego oraz system ostrzegający o bezwiednej zmianie pasa ruchu Lane Departure Warning System. 

Bogaty wypór opcji indywidualizujących
Nowa Kia Soul 2014 w całej pełni utrzymuje sławę swej poprzedniczki pod względem możliwości indywidualizacji. Nabywcy tego samochodu w roku 2014 będą mieli wybór spośród 12 lakierów nadwozia w kombinacji z trzema kolorami dachu: czarnym, białym i czerwonym. Dostępnych będzie 5 wzorów felg z lekkiego stopu w rozmiarach od 16 do 18 cali, w tym cztery nowe z wykończeniem barwnym, kontrastującym lub harmonizującym z kolorem karoserii. 
Obydwa samochody Kia Soul eksponowane na IAA we Frankfurcie wyposażone są w nowy pakiet SUV Styling Pack, obejmujący aplikacje zderzaków w „fortepianowej” błyszczącej czerni, spojlery boczne, czarne listwy ochronne nadkoli oraz także czarny – panel dachowy. Oferta zestawów akcesoryjnych, dostępna nieco później w roku 2014 adresowana będzie do użytkowników pragnących nie tylko „nacieszyć się” ale i wykorzystać w pełni wszechstronność nowego SUVa marki Kia klasy kompaktowej.
Nowa Kia Soul 2014 wejdzie do sprzedaży na rynkach europejskich w połowie przyszłego roku. 



 
DANE TECHNICZNE [ EUROPA ] 
Kia Soul MY 2014

Nadwozie i podwozie
Pięciodrzwiowe typu SUV klasy kompaktowej, konstrukcja stalowa, samonośna. Czterocylindrowy silnik benzynowy lub wysokoprężny zabudowany poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie za pośrednictwem sześciostopniowej manualnej lub automatycznej skrzyni przekładniowej.

Przekładnia 1.6 GDI 1.6 CRDi
Manualna 6-stopniowa 6-stopniowa
Automatyczna 6-stopniowa 6-stopniowa

 
Zawieszenie kół jezdnych
Przednie: niezależne, kolumny MacPherson, sprężyny śrubowe, dwururowe amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów Ć 22 mm 
Tylne: pół-zależne, zespolona belka skrętna CTBA, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe

Wymiary (mm)
Zewnętrzne 
Długość całkowita: 4140 
Szerokość: 1800 (bez lusterek zewnętrznych) 
Wysokość całkowita: 1593 
Rozstaw osi: 2570