Media | Materiały dla prasy

Informacje prasowe

Data: 22.10.2013
Autor: Kia Motors Polska

Kia Motors Corporation sponsorem pierwszej edycji YouTube Music Awards. Głosowanie otwarte dla fanów z całego świata.

Działający w programie partnerskim z Kia Motors Corporation serwis internetowy YouTube ogłosił dzisiaj nominacje do pierwszej edycji konkursu YouTube Music Awards. Jest to event o skali światowej, którego kulminacją będzie koncert „na żywo” transmitowany z Nowego Jorku 3 listopada 2013. Fani z całego świata mogą już oddawać swoje głosy w sześciu kategoriach – Video roku, Artysta roku, Fenomen Roku YouTube, Przełomowy teledysk na YouTube, Innowacje i Video Response Roku.



Lista znanych wykonawców w pierwszej edycji YouTube Music Awards stale rośnie. Do Eminema, Lady Gaga i Arcade Fire dołączyli właśnie Avicii, M.I.A. Earl Sweatshirt i Tyler the Creator, pojawić się mają także – sensacyjna skrzypaczka Lindsey Stirling oraz eksperymentalna formacja CDZA (Collective Cadenza). Prezentowany w ramach współpracy partnerskiej z Kia Motors Corporation „live show” prowadzić będą: aktor i muzyk Jason Schwartzman oraz satyryk Reggie Watts. Imprezę wyprodukowały firmy VICE Media i Sunset Lane Entertainment, a dyrektorem kreatywnym jest znany wizjoner video Spike Jonze.

Zestawione na bazie danych YouTube z ostatnich 12 miesięcy nominacje do YouTube Music Awards dotyczą artystów i video o największej popularności wśród fanów serwisu, a więc liczby wejść, ‘lajków’, udostępnień, komentarzy i subskrypcji. 
Głosować na nominacje w każdej z kategorii można wchodząc na stronę youtube.com/musicawards lub wyszukując „YTMA” na YouTubie albo udostępniając wybrane nominacje na Google+, Twitterze czy Facebooku. 

Poniżej znajduje się zestawienie sześciu kategorii oraz nominowanych w tegorocznym konkursie YouTube Music Awards:

Video of the Year (Video Roku): nominacje obejmują videoklipy muzyczne, które były przedmiotem największej aktywności fanów na YouTubie w roku ubiegłym:
· Epic Rap Battles Of History – Barrack Obama kontra Mitt Romney.
· Heart Attack – Demi Lovato 
· Girls’ Generation I
· Got A Boy – Girls’ Generation
· Beauty And A Beat – Justin Bieber (z udziałem Nicki Minaj)
· Applause – Lady Gagi
· Same Love – Macklemore & Ryan Lewis (z udziałem Mary Lambert)
· We Can’t Stop – Miley Cyrus
· Best Song Ever [PSY Gentleman] – One Direction
· Come & Get It – Selena Gomez

Artist of the Year (Artysta Roku): nominacje obejmują nazwiska/nazwy artystów i zespołów najczęściej oglądanych, udostępnianych i ‘lajkowanych’ w ubiegłym roku:
· Eminem
· ERB
· Justin Bieber
· Katy Perry
· Macklemore & Ryan Lewis
· Nicki Minaj
· One Direction
· PSY
· Rihanna 
· Taylor Swift 

Response of the Year (Video Response Roku): nominacje obejmują najlepsze video remixy, parodie i video responsy w postaci ulubionych “nieoficjalnych” wideoklipów, które były najczęściej oglądane, udostępniane i ‘lajkowane’ w ubiegłym roku:
· Mirrors – Boyce Avenue (z udziałem Fifth Harmony)
· Gangnam Style – Jayesslee
· Lindsey Stirling i Pentatonix Radioactive
· Titanum/Pavane – ThePianoGuys
· I Knew You Were Trouble – Walk Off the Earts (z udziałem KRNFX)

YouTube Phenomenon (Fenomen Roku YouTube): w oparciu o ulubione trendy na YouTubie, nominacje dotyczą utworów muzycznych, które w ubiegłym roku zgromadziły największą liczbę fanów:
· Diamonds
· Gangnam Style
· Harlem Shake
· I Knew You Were Trouble
· Thrift Shop

YouTube Breakthrough (Przełomowy teledysk na YouTube): w oparciu o nowe, przełomowe projekty muzyczne nominacje dotyczą artystów, którzy zanotowali największy wzrost oglądalności i subskrypcji w ubiegłym roku: 
· Kendrick Lamar
· Macklemore & Ryan Lewis
· Naughty Boy
· Passenger
· Rudimental

Innovation (Innowacje): w uznaniu niezwykłej kreatywności muzycznych teledysków na YouTubie poniższych nominacji, w kategorii najbardziej innowacyjnych video ubiegłego roku dokonał, międzynarodowy panel artystów i twórców medialnych:

· ENDLESS FANTASY – Anamanaguchi
· Ingenue – Atoms For Peace
· Lilies – Bat For Lashes
· See Me Standing – DeStorm
· „Say That” – Toro Y Moi

W trakcie konkursu YouTube Music Awards serwis ten transmitować będzie (w streamingu) pięć eventów muzycznych. Kulminacja YTMA nastąpi podczas ceremonii „live” wręczenia nagród w nowojorskim Pier 36 nad East River. Pokazy eventów z Seulu, Tokio, Moskwy, Londynu i Rio de Janeiro rozpoczną się 3 listopada br. o godz. 5:00 czasu ET (godz. 10:00 GMT) a oglądać je będzie można na YouTube.com/YouTube. 

O YouTube:
YouTube jest najpopularniejszym na świecie internetowym serwisem społecznościowym, umożliwiającym poznawanie, oglądanie i udostępnianie różnego rodzaju wideoklipów ponad miliardowi osób. Jako swoiste forum dla kontaktów, informacji oraz inspiracji YouTube jest skuteczną platformą rozpowszechniania oryginalnych treści oraz działalności reklamowej dla ich twórców. Firma YouTube LLC wchodzi w skład koncernu Google Inc, a jej siedzibą jest San Bruno w Kalifornii (USA).