Media | Materiały dla prasy

Informacje prasowe

Data: 30.01.2014
Autor: Kia Motors Polska

Nagroda "iF Product Design Award" dla nowej Kia Soul

  • Nowa Kia Soul wyróżniona nagrodą ‘iF Product Design Award” jeszcze przed premierą rynkową
  • Kia Soul wchodzi do sprzedaży na rynkach europejskich w marcu 2014.
Nowa Kia Soul, której europejski debiut nastąpił w 2013 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie otrzymała nagrodę ‘iF Product Design Award”.
To prestiżowe wyróżnienie dla wchodzącej do sprzedaży na rynkach Europy w marcu bieżącego roku drugiej generacji kultowego pojazdu Kia stanowi bez wątpienia – kontynuację „nagrodowej” passy, jaką zainicjował jego nowatorski poprzednik.
W roku 2009 Kia Soul pierwszej generacji stała się pierwszym samochodem marki pochodzącej z Korei, który otrzymał liczącą się nagrodę „red dot” za design. Od tego czasu marka Kia otrzymała już 16 nagród i wyróżnień dla różnych modeli za wyróżniające się wzornictwo produktowe.
To właśnie za sprawą swojej charakterystycznej stylistyki Kia Soul ma tak wielu fanów na całym świecie; model pierwszej generacji zakupiło od końca 2008 roku ponad 760.000 osób.

Nowa Kia Soul jest dziełem teamu designerów Kia pod wodzą Petera Schreyera, Prezydenta ds. Designu i Głównego Stylisty Kia Motors Corporation oraz Hyundai Motor Company. O modernistycznym charakterze Kii Soul drugiej generacji świadczy wiele elementów stylistycznych, które zapożyczono z muskularnego konceptu Track’ster (zaprezentowanego na salonie samochodowym Chicago Auto Show 2012), unikając jednak naruszenia znanego już powszechnie image Soula pierwszej generacji.

„Zachować indywidualny i silny charakter, dzięki któremu Kia Soul odniosła sukces na skalę światową i równocześnie nadać jej nowego impulsu było dla nas największym wyzwaniem w projektowaniu auta drugiej generacji.” – powiedział Peter Schreyer – „Ciesząc się tą nagrodą nasz zespół uważa ją za świadectwo dobrze wykonanego zadania. Nowa Kia Soul jest znacznie dojrzalsza w swym wyglądzie, a jej wyrazista osobowość rzuca się w oczy jeszcze bardziej.”

Nowa platforma, lepsza dynamika jazdy i potencjał indywidualizacji pojazdu
Pomimo podobieństwa do oryginalnej Kii Soul, model drugiej generacji to samochód całkowicie nowy, który nie otrzymał ‘w spadku’ żadnego z paneli karoseryjnych poprzednika. Kompletnie zmieniony jest także wystrój wnętrza. Obok materiałów wyższej jakości jest tam więcej przestrzeni na głowę i nogi dla kierowcy i pasażerów oraz bogatsze wyposażenie z zakresu komfortu.
Nowa Kia Soul góruje nad poprzednikiem także pod względem wyciszenia hałasów jezdnych i wyrafinowania konstrukcyjnego, m.in. w efekcie zastosowania nowej platformy opartej na płycie podłogowej Kii cee’d, pozwalającej na wyraźne polepszenie własności dynamicznych. Europejscy klienci będą mieli do wyboru dwie nowoczesne jednostki napędowe o pojemności 1,6 litra: silnik benzynowy o bezpośrednim wtrysku paliwa rozwijający moc 132 KM/97 kW oraz turbodiesel o mocy 128 KM/94 kW.
Podobnie jak w przypadku poprzednika, nowa Kia Soul oferuje liczne opcje indywidualizacji, m.in. zróżnicowane zestawy kolorystyczne nadwozia – w zależności od wybranej wersji modelowej. Jest to także pierwszy samochód marki Kia z możliwością zamówienia dachu w kontrastującym do karoserii kolorze oraz pakietu SUV Styling Pack obejmującego aplikacje zderzaków w „fortepianowej” błyszczącej czerni, spojlery boczne, czarne listwy ochronne nadkoli oraz także czarny panel dachowy.
W taki właśnie pakiet wyposażona jest zdobywczyni tegorocznej nagrody „iF Product Design Award”. Nagroda iF Design Award

Od czasu jej ustanowienia w roku 1953 – doroczna nagroda ‘iF Product Design Award’ stała się jednym z najważniejszych na świecie wyróżnieniem w dziedzinie doskonałości wzornictwa przemysłowego. Jej historia sięga ekspozycji produktowych pod hasłem Formgerechte Industrieerzeugnisse (‘Dobre wzornictwo przemysłowe’) organizowanych w ramach Hannover Messe (Międzynarodowych Targów w Hanowerze) i jest tradycyjnie uważana za trofeum zaliczane do największych światowych konkursów w zakresie wzornictwa przemysłowego. Obecnie konkurs ten obejmuje dwie kolejne kategorie: komunikacji ‘iF Communication Design Award’ oraz opakowań ‘iF Packaging Design Award’.
W styczniowym finale tegorocznej rywalizacji uczestniczyło 3249 zgłoszeń z 55 krajów w 17 kategoriach ‘iF Product Design Award’ – najliczniejszej spośród trzech konkurencji konkursowych. Nowa Kia Soul otrzymała nagrodę w kategorii „Transportation Design” (Design środków transportu).
Oficjalną ceremonię wręczenia nagród ‘iF Product Design Award’ zaplanowano na 28 lutego br. w Monachium podczas Munich Creative Business Week (Monachijskiego Tygodnia Kreatywnego Biznesu). Wystawa wszystkich nagrodzonych produktów odbędzie się po raz pierwszy w nowym centrum ekspozycyjnym iF Design hamburskiego HafenCity. Z profilami laureatów konkursu można ponadto zapoznać się na stronie internetowej www.ifdesign.de oraz w nowej aplikacji smartfonowej iF Design.