Media | Materiały dla prasy
Informacje prasowe
Elektryczny rower sposobem na przyszłą mobilność według Kia
Dzieło konstruktorów Kia Venture Business Development Team koreańskiego Centrum badawczo-rozwojowego (R&D) w Namyang, rower KEB posiada innowacyjną metalową ramę typu monocoque która wygląda jak wykonana z włókna węglowego lecz powstaje w zaawansowanym technologicznie procesie tłoczenia, a następnie automatycznego spawania. Kolejnym etapem jest kontrola jakości zgodnie ze standardami przyjętymi w przemyśle motoryzacyjnym.
Zaawansowaną technologię tłoczenia metali stworzono w Centrum R&D Namyang specjalnie pod kątem produkcji ram roweru KEB. Po wytłoczeniu obu stron – lub „połówek” ramy następuje ich połączenie przez roboty spawające. Jest to gwarancja stałego i wysokiego poziomu jakości – w przeciwieństwie do ramy ‘tradycyjnego’ roweru, która najczęściej powstaje przez hydroformowanie, a więc proces droższy i bardziej złożony.
Zastosowanie nowej metody produkcji umożliwia większą swobodę designu, zarówno powierzchniowego jak i strukturalnego. Można także używać różnych metali, m.in. aluminium, stali o dużej wytrzymałości czy stali nierdzewnej. Rowery KEB City i MTB napędzane są identycznymi silnikami i bateriami, ważą około 20 kg w stanie gotowości do jazdy, a zgodnie z obowiązującymi przepisami Unii Europejskiej mogą rozwijać prędkość 25 km/h.
KEB City to model uniwersalny z obniżoną ramą (step-through), baterią akumulatorów na tyle, wyposażony w koła 28-calowe wraz chlapaczami dla atrakcyjnego wyglądu. MTB z kolei – posiada amortyzatory przedniego widelca o skoku 100 mm, baterię zamontowaną pośrodku oraz koła 26-calowe z oponami typu all-terrain – jako model młodzieżowo-sportowy.
Oba prototypowe rowery KEB powstały z wykorzystaniem ramy, silnika elektrycznego i baterii akumulatorów produkcji koreańskiej, hamulce i przerzutki natomiast – pochodzą z japońskiej firmy Shimano. Montaż finalny wykonany został w Niemczech.
Kia Motors Corporation zamierza bacznie obserwować medialne i publiczne komentarze na temat Kia Electric Bike również z okazji 70 rocznicy wyprodukowania pierwszych rowerów Kia w roku 1944.
- Elektryczny rower (Kia Electric Bike) o zasięgu do 40 kilometrów
- Nowatorski pod względem designu, specyfikacji i metod produkcji
- Dwa modele – City i MTB (Mountain Bike) adresowane do szerokiej grupy konsumenckiej.
Dzieło konstruktorów Kia Venture Business Development Team koreańskiego Centrum badawczo-rozwojowego (R&D) w Namyang, rower KEB posiada innowacyjną metalową ramę typu monocoque która wygląda jak wykonana z włókna węglowego lecz powstaje w zaawansowanym technologicznie procesie tłoczenia, a następnie automatycznego spawania. Kolejnym etapem jest kontrola jakości zgodnie ze standardami przyjętymi w przemyśle motoryzacyjnym.
Zaawansowaną technologię tłoczenia metali stworzono w Centrum R&D Namyang specjalnie pod kątem produkcji ram roweru KEB. Po wytłoczeniu obu stron – lub „połówek” ramy następuje ich połączenie przez roboty spawające. Jest to gwarancja stałego i wysokiego poziomu jakości – w przeciwieństwie do ramy ‘tradycyjnego’ roweru, która najczęściej powstaje przez hydroformowanie, a więc proces droższy i bardziej złożony.
Zastosowanie nowej metody produkcji umożliwia większą swobodę designu, zarówno powierzchniowego jak i strukturalnego. Można także używać różnych metali, m.in. aluminium, stali o dużej wytrzymałości czy stali nierdzewnej. Rowery KEB City i MTB napędzane są identycznymi silnikami i bateriami, ważą około 20 kg w stanie gotowości do jazdy, a zgodnie z obowiązującymi przepisami Unii Europejskiej mogą rozwijać prędkość 25 km/h.
KEB City to model uniwersalny z obniżoną ramą (step-through), baterią akumulatorów na tyle, wyposażony w koła 28-calowe wraz chlapaczami dla atrakcyjnego wyglądu. MTB z kolei – posiada amortyzatory przedniego widelca o skoku 100 mm, baterię zamontowaną pośrodku oraz koła 26-calowe z oponami typu all-terrain – jako model młodzieżowo-sportowy.
Oba prototypowe rowery KEB powstały z wykorzystaniem ramy, silnika elektrycznego i baterii akumulatorów produkcji koreańskiej, hamulce i przerzutki natomiast – pochodzą z japońskiej firmy Shimano. Montaż finalny wykonany został w Niemczech.
Kia Motors Corporation zamierza bacznie obserwować medialne i publiczne komentarze na temat Kia Electric Bike również z okazji 70 rocznicy wyprodukowania pierwszych rowerów Kia w roku 1944.