Media | Materiały dla prasy
Informacje prasowe
Dieslowsko-elektryczna Kia Optima T-Hybrid na Salonie Samochodowym w Paryżu
- Więcej mocy i ograniczona emisja spalin w samochodzie wystawowym z technologią ‘mild-hybrid’
- Innowacyjny zestaw 1,7-litrowego turbodiesla CRDi z 48-woltową baterią akumulatorów ołowiowo-węglowych, niewielkim silnikiem elektrycznym oraz elektrycznym kompresorem doładowania
- Koncepcyjna Kia Optima T-Hybrid zapowiedzią nowej technologii napędu w przyszłości.
Jako przykład pierwszego praktycznego zastosowania innowacyjnej technologii napędu hybrydowego, 2 października br. na paryskim Mondial de ’Automobile 2014 marka Kia zaprezentuje nowy samochód wystawowy Kia Optima typu ‘mild-hybrid’.

Powodem wyboru akumulatorów ołowiowo-węglowych – w przeciwieństwie do akumulatorów litowo-jonowych, jest brak konieczności intensywnego chłodzenia podczas pracy oraz względna łatwość recyklingu pod koniec ‘życia’ produktu.

System ten umożliwia zastosowanie innowacyjnej, elektrycznej sprężarki doładowania dla silnika CRDi (w uzupełnieniu klasycznej turbosprężarki), a to w celu zwiększenia momentu obrotowego silnika i skrócenia reakcji na pedał przyspieszenia przy niskich prędkościach obrotowych.

„Patrząc w przyszłość – nasz napęd ‘mild-hybrid’ oferować może lepsze osiągi i niższe koszty bieżące przy zachowaniu zalet oczekiwanych od samochodu marki Kia, a więc dobrego prowadzenia, komfortu jazdy i wysokiej jakości wykonania. Pokazana w Optimie T-Hybrid technologia spowoduje obniżenie ogólnych kosztów eksploatacji przy zachowaniu dostępnej ceny zakupu dla klientów Kia. Nowy system napędu typu ‘mild-hybrid’ to nasza najważniejsza technologia zwiększenia ekonomiki paliwowej pojazdów Kia z napędem spalinowym i droga do obniżenia ogólnej emisji na obszarze Europy w przyszłości.” – powiedział Michael Cole, dyrektor operacyjny (COO) Kia Motors Europe.
W chwili obecnej nie planuje się seryjnej produkcji samochodu (obecnie tylko wystawowego) Kia Optima T-Hybrid. Zespół napędowy typu T-Hybrid jest przedmiotem rozważań pod kątem przyszłościowego zastosowania w nowych modelach samochodów Kia.