Media | Materiały dla prasy

Informacje prasowe

Data: 30.03.2016
Autor: Kia Motors Polska

Nowa Kia Sportage i Kia Optima: kolejne nagrody za design

  • Nowa Kia Sportage i Kia Optima po raz drugi już wyróżnione prestiżowymi nagrodami ‘Red Dot’
  • Nagroda ‘Best of the Best’ dla Optimy sedan w swej kategorii
  • Wszystkie modele w aktualnej gamie Kia laureatami ‘Red Dot’
  • Już 15 nagród ‘Red Dot’ dla Kia od 2009 roku.


Zdobywając dwie kolejne nagrody w kategorii ‘Red Dot’ Product Design 2016 – jednego z najbardziej prestiżowych konkursów designu na świecie, Kia Motors po raz kolejny potwierdziła swą znakomitą reputację w dziedzinie standardów wzornictwa przemysłowego.

Tak cenione w branży wyróżnienia ‘Red Dot’ otrzymał nowy, kompaktowy SUV Sportage oraz sedan Optima – czyli dwa najnowsze modele Kia. Ponadto, niezależne jury uhonorowało Optimę najważniejszym tytułem ‘Best of the Best’, przyznawanym jedynie najbardziej przełomowym kreacjom samochodowego designu.

Nowa Optima i Sportage pojawiły się w europejskich salonach zaledwie kilka miesięcy temu i oba modele niejako obroniły swą wysoką pozycję w rankingu designu. Zarówno poprzednia generacja Optimy oraz Sportage już w roku 2011 zdobyły nagrody ‘Red Dot’, a Optima otrzymała wówczas tytuł ‘Best of the Best’. Od roku 2009, gdy Kia Soul pierwszej generacji otrzymała zaszczytne wyróżnienie, designerzy Kia uzyskali łącznie 15 nagród ‘Red Dot’. Obecnie każdy już model z gamy produktowej Kia jest posiadaczem tytułu ‘Red Dot’.

Kia Optima

Nowa Kia Optima jest dziełem międzynarodowego teamu designerów Kia w koreańskim Namyang, kalifornijskim Irvine i Frankfurcie pod kreatywnym kierownictwem Petera Schreyera, który odpowiedzialny był także za design Optimy poprzedniej generacji.

Najnowsza Optima poszczycić się może unowocześnioną stylizacją nadwozia, wyrazistym wystrojem wnętrza o zwiększonej przestrzeni dla wszystkich pasażerów, całym szeregiem nowych rozwiązań i technologii oraz ofertą ekonomicznego silnika benzynowego lub wysokoprężnego do wyboru. W porównaniu z poprzednikiem, nowy model charakteryzuje się większym wyrafinowaniem konstrukcyjnym oraz wyższym komfortem jazdy i precyzją kierowania zachowując ‘usportowiony’ image, który przyczynił się do powodzenia Optimy na rynkach całego świata.

Kia Sportage

Nowa stylizacja Kia Sportage powstała w Europejskim Centrum Designu we Frankfurcie, wspieranym przez centra projektowe Namyang oraz Irvine.

Kia Sportage to już czwarta generacja kompaktowego SUV-a, najbardziej popularnego modelu Kia w Europie. Samochód cechują nowy – jeszcze bardziej atrakcyjny – design nadwozia i wystrój wnętrza oraz zaawansowane rozwiązania technologiczne rodem z samochodów wyższych klas i jeszcze wyższa jakość wykonania niż modelu poprzedniej generacji.

Nowa generacja bestsellerowego SUV-a marki Kia to samochód innowacyjny i wyszukany w coraz bardziej konkurencyjnym segmencie crossoverów. Na nową jakość wykonania wnętrza składają się materiały wyższej jakości. Bezstresowe podróżowanie gwarantują nowe rozwiązania z dziedziny komfortu, funkcjonalności i wygody użytkowania oraz liczne systemy poprawiające bezpieczeństwo jazdy i zapewniające łączność ze światem zewnętrznym. Gama nowych i zmodernizowanych silników oraz przekładni pozwala jednocześnie zmniejszyć zużycie paliwa i zapewnia poprawę osiągów.

Nowością w gamie Kia Sportage jest wersja GT Line, którą wprowadzono z myślą o miłośnikach sportowego designu i dynamicznych wrażeń z jazdy. Specyfikacja GT Line zachowuje wszelkie cechy praktyczne wersji standardowej, ale góruje nad nią bardziej dopracowanym wyglądem i większą precyzją prowadzenia.

Sportage, produkowany w słowackim zakładzie Kia w Żylinie, jest bestsellerem marki w Europie. W 2015 roku sprzedaż tego modelu osiągnęła ponad 105 000 egzemplarzy, co stanowiło aż 27,4% europejskiej sprzedaży Kia.

Nagroda ‘Red Dot’: decyzja 41 ekspertów z całego świata

Konkurs ‘Red Dot Award’ – jeden z najbardziej prestiżowych światowych konkursów designu obejmuje trzy dyscypliny: Product Design (design produktu), Communication Design (design kanałów komunikacji) oraz Design Concept (koncepcja designu). Do rywalizacji w 2016 roku firmy i przedsiębiorstwa z 57 krajów całego globu zgłosiły 5214 produktów i rozwiązań innowacyjnych. Konkurs ‘Red Dot Award’ zapoczątkowany w 1955 roku przez Design Centre of North Rhine-Westphalia znany jest powszechnie ze swej obiektywności.

Aby uniknąć jakiejkolwiek stronniczości, żaden z członków jury nie może być pracownikiem przemysłu wytwórczego. Tegoroczne jury ‘Red Dot’ było liczniejsze niż kiedykolwiek i liczyło 41 ekspertów z całego świata – niezależnych projektantów, specjalistów designu i dziennikarzy branżowych. Byli to m.in. Chris Bangle, Jimmy Choo, prof. Lutz Fűgener, Hideshi Hamaguchi, Kristina Lassus, Raj Nandan i Ken Okuyama. Wszyscy członkowie jury przyjechali do Essen by zrecenzować zgłoszone produkty według kryteriów takich, jak stopień innowacyjności, jakość formalna, funkcjonalność i walory ekologiczne. Oficjalne wręczenie nagród ‘Red Dot’ odbędzie się 4 lipca 2016 roku w Aalto Theater Essen.