Media | Materiały dla prasy

Informacje prasowe

Data: 14.06.2017
Autor: Kia Motors Polska

9. Festiwal Uśmiechu: Fundacja „Dr Clown”, Kia oraz gwiazdy zarażają optymizmem i „leczą śmiechem”

To było wyjątkowe święto optymizmu i radości. Tysiące Warszawiaków i plejada gwiazd wzięły udział w 9. Festiwalu Uśmiechu, organizowanym przez Fundację „Dr Clown”. Na ulicy Nowy Świat w Warszawie rozkwitł świat baśni, magii i koloru. 200 „doktorów clownów” i znani artyści wciągali do wspólnej zabawy oraz promowali ideę „Terapii śmiechem”, którą Fundacja „Dr Clown” na co dzień realizuje w szpitalach i placówkach specjalnych, „lecząc śmiechem” chore dzieci, osoby niepełnosprawne i seniorów. Kia Motors Polska, jako darczyńca Fundacji, była oczywiście na Nowym Świecie obecna a w strefie Kia można było pojeździć zdalnie sterowanymi samochodami, zagrać w piłkarzyki, czy zapoznać się bliżej z wyeksponowanymi modelami aut.

 

9. Festiwal Uśmiechu odwiedzili znamienici goście: Małgorzata Socha, Katarzyna Zielińska, Grażyna Wolszczak, Katarzyna Butowtt, Karolina Nolbrzak, Włodzimierz Matuszak i Karol Strasburger. Wolontariusze Fundacji – „doktorzy clowni” prezentowali zabawne gagi, klaunadę, żonglerkę i sztuczki magiczne. Na kilkudziesięciu stoiskach oferowali niezwykłe atrakcje, warsztaty twórcze i zabawy edukacyjne. W „Bajkofabryce” goście mogli wkroczyć w świat baśni – stworzyć baśniową pacynkę i napisać bajkę. Wesoły „Gabinet lekarski Szopa Mieczysława” oswajał dzieci ze strachem przed lekarzem i chorobą, w „Zagrodzie” malcy mogli poćwiczyć opiekę nad zwierzętami gospodarskimi – nakarmić kozę, wydoić krowę i odnaleźć złote jajo. Dzieci poznawały chińską kaligrafię, hawajski taniec hula, afrykańskie rytmy bębniarskie i tworzyły biżuterię z różnych stron świata oraz kolorowe gadżety z recyklingu. A wszystko to wspólnie z gwiazdami – pacynki i gadżety można było stworzyć wspólnie z Grażyną Wolszczak, Karoliną Nolbrzak i Włodzimierzem Matuszakiem, Katarzyna Zielińska puszczała wielkie bańki mydlane i malowała buzie dzieciom.

Festiwal Uśmiechu (dawniej: Dzień Czerwonego Noska) ma na celu promowanie optymizmu oraz „Terapii śmiechem”, którą wolontariusze Fundacji „Dr Clown” na co dzień prowadzą w szpitalach i placówkach specjalnych w całej Polsce, rocznie docierając do 60 000 potrzebujących.

To fantastyczne, że Festiwal odbywa co roku, już od tylu lat i „doktorzy clowni” zarażają Warszawiaków swą pozytywną energią. Bardzo się cieszę, że Festiwal Uśmiechu ma coraz więcej gości a Warszawiacy przyzwyczaili się, że na początku czerwca ulice przejmuje tłum kolorowych „doktorów clownów”. W ten sposób Fundacja „Dr Clown” staje się coraz bardziej rozpoznawalna – mówi Małgorzata Socha, ambasadorka Fundacji „Dr Clown”.

Z Fundacją „Dr Clown” jestem związana już blisko 10 lat. To dla mnie wielka satysfakcja, że działamy razem już tak długo a Fundacja „Dr Clown” tak pięknie się rozwija, ma coraz więcej wolontariuszy i darczyńców. Cieszę się, że jest coraz więcej osób, które nas wspierają i które wierzą w ideę „Terapii śmiechem” – w to, jak ważny jest optymizm i przyjazna atmosfera dla powrotu zdrowia i jaką siłę daje do walki z chorobą i przeciwnościami. To wszystko daje mi energię do działania i wiarę, że to, co robimy, ma sens – dodaje Małgorzata Socha.

Fundacja „Dr Clown” od 1999 roku prowadzi program „Terapii śmiechem i zabawą” (geloterapii) w szpitalach oraz placówkach specjalnych, edukacyjnych i opiekuńczych. Wolontariusze Fundacji – „doktorzy clowni”, w kolorowych strojach i z czerwonymi noskami niosą uśmiech i bawiąc, likwidują napięcia spowodowane trudną sytuacją osób zmagających się z chorobą i trudnościami życiowymi. „Doktorzy clowni” odwiedzają rocznie prawie 60 000 potrzebujących – dzieci, osób niepełnosprawnych oraz seniorów – w 170 szpitalach i placówkach specjalnych w ponad 80 miastach w całej Polsce.