Media | Materiały dla prasy

Informacje prasowe

Data: 25.06.2018
Autor: Kia Motors Polska

Kia Motors po raz czwarty z rzędu najwyżej ocenianą popularną marką motoryzacyjną w badaniu J.D. Power


Z badania J.D. Power wynika, że w USA właściciele samochodów marki Kia zgłosili mniej problemów w ciągu pierwszych 90 dni ich eksploatacji niż użytkownicy aut wszystkich innych marek, które nie zaliczają się do luksusowych.

 

- Kia jest numerem 1 w badaniu J.D. Power w swojej kategorii nieprzerwanie od 2016 roku

- Rio i Sorento osiągnęły najwyższe oceny w swoich klasach

 

 

Po raz czwarty z rzędu Kia została uznana za najlepszą popularną markę motoryzacyjną w badaniu satysfakcji klientów przeprowadzonym na początku 2018 roku przez firmę J.D. Power. Właściciele aut marki Kia zgłosili 72 problemy na 100 samochodów. Kia utrzymała pozycję lidera dzięki świetnym wynikom Sorento i Rio, które wygrały w swoich klasach oraz za sprawą bardzo dobrych ocen pozostałych modeli. Optima, Sportage i Sedona (minivan) zajęły w swoich segmentach drugie miejsce, a Forte (kompakt) – trzecie. Po zdobyciu pierwszego miejsca w 2015, 2016 i 2017 roku, Soul ponownie okazał się najlepiej ocenionym kompaktowym SUV-em.

 

 

„Pozycja numer jeden wśród popularnych marek przez cztery kolejne lata nie pozostawia wątpliwości co do jakości i światowej klasy samochodów marki Kia” – powiedział Michael Cole, dyrektor operacyjny Kia Motors America. „Dwa zwycięskie modele i pięć kolejnych, które zajęły bardzo wysokie miejsca w swoich kategoriach jednoznacznie dowodzą, że Kia wykonała ogromny progres w jakości produkcji i w wykonaniu swoich samochodów.”

 

W tegorocznej edycji badania satysfakcji klientów wzięło udział 75.712 właścicieli i użytkowników nowych samochodów kupionych w 2018 roku. Badanie przeprowadzono po 90 dniach od zakupu. Auta oceniano pod względem właściwości jezdnych, osiągów silnika i pracy skrzyni biegów oraz jakości wykonania poszczególnych elementów i łatwości obsługi.